maandag 26 december 2016

Have a Jolly christmas

Hallo allemaal,

Het is alweer zo goed als voorbij, de kerstdagen.
Maar ik wil jullie toch nog mijn allerlaatste kaart laten zien in dit thema.



Dit keer heb ik gekozen om het design papier van een ouder paperbloc te gebruiken.
De "Shabby Christmas" 6011/0319
Heerlijk met blauwe kleurtjes.
Alle randjes heb ik bruin gemaakt met walnut stain distress inkt.
Het modelletjes is een label art van Doobadoo.
Ik heb er de prachtige ster 6002/2053 bij gebruikt die ik in delen op geplakt heb.
De randstans met de sterren  6002/0397 heb ik aan de linkerkant verwerkt.



Bovenaan de label heb ik een kleinere label, de happy holidays - 6002/0217 verwerkt met een leuke tekst stempel erop. Deze komt van de clearstamp set Merry christmas 6410 / 0114 



De lieve hertjes 6002/2029 zitten ook vaak op mijn kerstcreaties,
Leuk om ze uit kraft te stansen en dan een beetje bruin maken op de rug en daar witte stipjes in te zetten. De oogjes krijgen van mij altijd een zwart kleurtje.



De magnolia afdruk die heb ik gekleurd met het kleurmiddel wat in januari op de markt gaat komen,
Misschien heb je er al wat van gezien of gehoord.
Ik vind het helemaal geweldig. Een aqua marker van Winsor & Newton. 
Helemaal mijn ding. Kleuren op waterbasis dan kleurecht en met heel veel pigment.
Je kan er op diverse manieren mee werken, zoals b.v. meteen uit de stif met de penseelpunt of de stiftpunt, je kan eerst wat op een clearblok doen en van daar kleuren, of kleuren daar op mengen.
Je kan ook met je penseel of kwast de punt op punt techniek gebruiken. Dan neem je kleur met je penseel meteen vanaf de punt van de stift. Maar hier komen t.z.t. vast workshops van.




Image and video hosting by TinyPic

1 opmerking:

Rosina zei

Prachtig is dit kerstkaartje weer Janet...zoooo leuk al die mooie details...

groetjes Rosina