zondag 21 mei 2017

Waxine lichtjes van baby voeding potjes met Viva glasdesign

Hallo allemaal,

Jullie hebben het vast op Facebook van Hobbyvision voorbij zien komen, afgelopen zaterdag hadden we daar een gezellige dag met Kippers. Kippers is een groothandel van diverse hobbyartikelen en ook werken daar een aantal dames die nu in de winkel de workshop verzorgden.

Ik ben er die dag ook geweest om links en rechts wat te helpen met diverse activiteiten.
Nu was er nog een stoel over, ennnn wat glazen potjes. Dus toen er even tijd voor was ben ik 
ook even aangeschoten om het product ook te proberen.

Nu zal je wel denken waar heeft ze het over, maar ze hadden 1 workshop waarbij
de deelneemsters glazen potjes/ flessen konden "verven" 
Ik noem het maar even verven maar eigenlijk word het met een sponsje aangebracht.
Erg leuk om b.v. een klein kadootje te maken. 
Ik heb 3 kleine olvarit babyvoedings potjes gepimpt met deze techniek.
En die wilde ik jullie even laten zien.

Viva Decor - Glas Design Mystic Set - Mystic Morning

Hierboven zie je het product.
Er zitten 3 tubes in en een bakjes met deksel waar de keramik effect in zit.
De setjes zijn er in twee kleur stellingen.
De mystic moring is met groen, grijs en blauw
en je hebt nog de soft blossom zoals hieronder met de kleuren: 
licht roze, donkerder roze en een licht grijzige tint.


Viva Decor - Glas Design Mystic Set - Soft Blossom

Het is heel eenvoudig aan te brengen door wat uit de tube te knijpen op het potje en met een sponsje verdeel je dit al tamponnerend over het potje. Laat het 1ste laagje drogen en breng het 2de laagje aan.
Het 1ste laagje droogt vrij snel , dus je kan zo verder.
Is de tweede laag ook droog, dan neem je een vochtig sponsje en hier pluk je wat gaten in.
Dan open je het bakje met de ceramic en dep dit over de gekleurde potjes.
laat het even goed drogen  en het geeft een beetje kalkachtig effect 
Dan kan je het potje verder naar wens versieren of vullen met wat lekkers.

Zo kan je b.v. een lege fles met een grote opening mooi versieren en vullen met snoepjes.
Leuke strik erom met een kaartje en je hebt een leuk kadootje



En dit zijn de potjes die in snel heb gemaakt tijdens de workshop.
Ik heb gekozen om de roze in de twee kleuren, de lichte en de donkerder roze te maken.
En ik heb een groene gemaakt die ik met wat blauw had gemengd, tja, ik wilde natuurlijk
ook proberen of het te mengen was. Maar ik moet zeggen, het mengen vond ik niet geweldig.
Maar al met al vind ik het ontzettend leuk spul, en het is ook zeker mee gegaan naan mijn huis hihi


Hier nog even een fotootje waarbij ik er waxinelichtjes in heb gedaan
Lief toch


Image and video hosting by TinyPic
Viva Decor - Glas Design Mystic Set - Mystic Morning   Viva Decor - Glas Design Mystic Set - Soft Blossom 

3 opmerkingen:

Diana zei

Oh die zijn echt zo leuk! En zeker met de zomer in aantocht, zo romantisch in je tuin in de schemer....

X
Diana
Diana's Creations

Anoniem zei

Heel leuk zijn de potjes Janet!!
Super gaaf gedaan hoor ! leuk kadootje!
Groetjes Jannie

Made by Nicolette zei

Heel erg leuk!

Groetjes Nicolette