zaterdag 6 januari 2018

Kleurenboekje, Lindy`s sprays



Hallo allemaal,

Wat is het toch een heerlijk werkje om te doen, mixed media.
Maar inmiddels heb ik al zoveel kleurtjes lindy`s spray`s verzameld dat ik het tijd vond
om er maar eens een kleuren boekje voor te maken.
Want de spray`s reageren totaal anders op een witte of zwarte ondergrond.
Nu kan ik voor het sprayen eerst even een kijkje nemen in het boekje voor de juiste kleur.


Eerst heb ik 2 x grijsboard karton van Dutch Doobadoo gesneden op 10.5 x 15 cm
1 deel heb ik voorzien van structuurpasta door een leuke mask eveneens van Doobadoo.
Na het drogen heb ik het geheel zwart gemaakt met de zwarte gesso van Doobadoo.
Ook dit weer goed gedroogd en voorzien van de eerste spraylaag met Bougainvillea fuchsia.
Nu zou je dus denken, als je de spray ziet, dat het roze word, maar zoals ik al zei, reageert het
totaal anders op zwart of wit. En omdat ik op zwart werk kreeg het een paarse kleur.
Daarna ben ik er van alles op gaan plakken. Maar de meeste voorwerpen heb ik eerst in de
zwarte gesso gezet, en op kleur gebracht. Soms met spray`s en soms met een wax van Finnabair.




De honingraad is een softboard van Dutch Doobadoo wat erg leuk is bij dit soort projectjes.
Verder diverse ijzeren dingen.
Toen alles erop zat heb ik er nog wat lijm op gedaan en daar glitters in gestrooid.
Ook heb ik het en der nog van pareltjes gezet met de Nuvo drops en de Dutch Doobadoo parelpennen.



En hier heb ik even een foto van het open boekje.
Ik vind het superhandig!

Ow, en ik heb hem aan elkaar gemaakt met de chinch. 
Dit is een inbind apparaat waar je heel mooi boekjes mee kan maken.

En aan de inbindringen heb ik nog een label gehangen. Deze heb ik gemaakt met Krimie Dinkie. Dit is een krimpfolie dat dikker en kleiner word als het warm word. Hier heb ik eerst met een watervaste stift de tekst op geschreven en vervolgens verhit. Zo leuk om te doen. Niet alleen voor dit soort dingen maar ook leuk om b.v. armbandjes mee te maken ;)

Zo, ik denk genoeg informatie weer voor vandaag. ik ga snel verder met mijn
volgende projectje.

Ik heb hieronder nog even de producten geplaatst die ik gebruikt heb voor dit boekje.


Image and video hosting by TinyPic

Lindys Stamp Gang - Flat Fabio Spray - Chateau Rose  Dutch Doobadoo - Structure Paste Smooth - 250ml  Dutch Doobadoo - Gesso Black 250 ml  Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - A6 Stars WOW! - Heattool EUSteampunk buttons - Antique Gold Key 15/PkgFinnabair Art Alchemy - Metallique Wax .68 Fluid Ounce - Vintage Gold Nuvo - Glow Drops - Blue Crush Dutch Doobadoo - Dutch Pearl Pen - Black - 28ml Dutch Doobadoo - Dutch Greyboard Art - A5 10 vel  WaterArt Aquarelpapier - 300 grams - 12 velFinnabair Art Alchemy - Acrylic Paint - Metallique - Light PatinaFinnabair - Art Basics - 3D Gloss Gel - 8.5ozTim Holtz - Idea-Ology Spiral Bound Sticker Book - 4.5Hobby Crafting Fun - Glitter Set - Blue AssortedDutch Doobadoo - Soft Board A5 - Honeycomb


The Cinch - Bindery Tool - We R Memory KeepersWe R Memory Keepers - Cinch Wires 1Krimpie - Magic Plastic - Transparant

Geen opmerkingen: